Izredne razmere ne smejo biti izgovor – Sindikat upokojencev opozarja na otežen dostop do zdravstvenih storitev
29. 7. 2020Sindikat upokojencev Slovenije (SUS) je na Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) poslal javno pismo, v katerem opozarja na otežen dostop do zdravstvenih storitev, ki je nastal kot posledica izbruha novega koronavirusa. Pismo objavljamo v nadaljevanju.
Naši člani in številni drugi ljudje nas vsakodnevno opozarjajo, da imajo velike težave z naročanjem – tako pri svojih osebnih zdravnikih kot pri specialistih. Četudi jih velikokrat kličejo po telefonu, jim jih ne uspe priklicati, saj so telefonske linije skoraj ves čas zasedene ali pa telefoni zvonijo v prazno. V osebni stik z zdravniki in zdravstvenimi delavci pa pacienti zaradi covida-19 ne morejo priti. Zato imajo mnogi pri naročanju in nasploh kontaktu z zdravniki in drugimi zdravstvenimi delavci nepremostljive ovire. Zavedamo se, da so trenutno posebne razmere, vendar te ne morejo biti izgovor za to, da zavarovanke in zavarovanci ne morejo pravočasno priti do zdravstvenih storitev, ko jih potrebujejo.
Sprašujemo vas, kdaj boste uresničili poslanstvo Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, da bodo zavarovanci in zavarovanke oziroma pacienti in pacientke zares v središču zdravstvenega sistema?
Sprašujemo vas, kdaj bo zavod postal takšna zavarovalnica, ki bo v resnično pomoč zavarovancem in zavarovankam pri uresničevanju njihovih pravic do pravočasne, kakovostne, dostopne in varne zdravstvene oskrbe?
V strateškem dokumentu zavoda je zapisano, da boste izboljšali informiranje in zmanjšali neenakost med zavarovanimi osebami z učinkovitim informiranjem o storitvah in njihovih izvajalcih z nadgradnjo spletnih strani, s povečano prisotnostjo v socialnih omrežjih, z nadgradnjo telefonskega komuniciranja in z razširitvijo funkcionalnosti klicnih centrov v multimedijski center.
Vendar pa ne morete pričakovati, da imajo vsi možnost spremljati vaše informacije in sporočila preko spletnih strani ter da so lahko vsi, predvsem pa starejši, v stiku s svojimi zdravniki prek spletne pošte. Upoštevati morate, da se vsi niso zmožni naročati pri zdravnikih prek spleta.
Člani Skupščine Zavoda za zdravstveno zavarovanje iz sindikata upokojencev smo v preteklih letih nekajkrat zahtevali, da se organizira kontaktna, klicna točka pri enotah zavoda, ki bi bila v pomoč zavarovancem in zavarovankam, žal pa so predlogi naleteli na gluha ušesa odgovornih v zavodu.
Nevzdržno in nehumano je, da se rešitve, ki bi bile v prid in v pomoč prebivalcem, še zlasti starejšim, ne sprejemajo. Vedno se najdejo takšni in drugačni izgovori, ki pa samo kažejo na odnos odgovornih institucij do ljudi. Očitno te in takšne institucije naredijo vse, da jim ne bi bilo treba nič storiti oziroma spremeniti na bolje.
Pričakujemo, da boste takoj poskrbeli za ustrezno organiziranje kontaktnih točk, ki bodo v pomoč zavarovankam in zavarovancem pri uresničevanju njihove ustavne pravice do zdravstvene oskrbe.
Zavedamo se odgovornosti, ki jo imajo izvajalci zdravstvenih storitev za organizacijo dela, ki bo omogočala prebivalkam in prebivalcem kar najbolj enostaven in hiter dostop do zdravstvenih storitev. Vendar ob tem pričakujemo, da boste glede na izjemne pogoje dela zdravstvenih zavodov odzivni na njihove predloge v zvezi s potrebnimi spremembami kadrovskih in drugih normativov glede na spremenjene pogoje dela.
Pričakujemo, da boste z zavodi in drugimi pristojnimi organi najhitreje našili rešitve, da ljudje potrebni zdravstvene oskrbe zaradi nedostopnosti do te, ne bodo umirali in da se teh smrti ne bo pripisalo covidu-19.
V pričakovanju odgovora, v katerem nam boste predstavili ukrepe, ki bodo pomenili, da boste res postali zavarovalnica, ki je tudi v pomoč zavarovancem in zavarovankam, vas pozdravljamo.
Javno pismo sindikata upokojencev je sicer dostopno tudi tukaj. Dodano: Odgovor ZZZS