Nejasen in nedodelan protikoronski odlok ter kup težav – tudi za delavke in delavce Pošte Slovenije
11. 11. 2021Od ponedeljka, 8. novembra, se z dodatnimi ukrepi pri preverjanju PCT pogoja in z dodatnimi omejitvami, ki jih je opredelil nov odlok vlade, soočajo tudi zaposleni na Pošti Slovenije, sporočajo iz Sindikata delavcev prometa in zvez Slovenije (SDPZ), kjer opozarjajo na težave, ki se te dni pojavljajo na terenu, saj kljub prizadevanju delodajalca nekateri ukrepi v praksi niso izvedljivi oziroma povzročajo velike ovire pri opravljanju javne službe.
Zaposleni morajo od ponedeljka dalje od stranke poleg nošenja maske in izkazovanja pogoja PCT na vpogled zahtevati tudi osebni dokument. To skladno z odlokom velja pri vsakem izvajanju storitev, ko prihajajo zaposleni v stik s strankami. V veljavi pa je posebna izjema, ko gre za uporabnike poštnih storitev, če gre za prevzem pošiljk, ki jih je treba osebno prevzeti, ker bi zaradi neprevzema nastale pravne posledice (odločbe, sklepi, sodbe sodišč).
Tako sindikalni predstavniki na Pošti Slovenije opozarjajo na naslednje dileme in stiske:
- Zaposleni v poštnem prometu opravljajo samotestiranje, ki ga zagotavlja delodajalec in je pogoj za opravljanje dela. Vendar pa pismonoše pri svojem delu, ki ga skladno s pogodbo o zaposlitvi opravljajo na terenu, neobhodno potrebujejo »pravi« test PCR, ki ni starejši od 72 ur od odvzema brisa ali test HAG, ki ga opravi pooblaščena oseba in ki ni starejši od 48 ur od odvzema brisa: vstopajo namreč v nakupovalne centre, službena vozila polnijo z gorivom … Delodajalec si prizadeva zagotoviti tudi ta testiranja, kar pa je na območju celotne Slovenije izredno težavno;
- Da bi dosledno lahko preverjali pogoj PCT, bi morali stranke preverjati že pred vhodom v poslovalnice, ki jih je v Sloveniji približno 450. To pomeni dodatnih 450 zaposlenih, ki bi jih morala Pošta Slovenije zagotoviti s sobote na ponedeljek, ko so ukrepi stopili v veljavo;
- Pismonoše, ki vročajo pošiljke, za katere je potreben podpis, morajo tudi od fizičnih oseb na domu zahtevati izkaz pogoja PCT, saj gre pri doslednem branju odloka za opravljanje storitve, kar zajema tudi vročanje na domu – ker epidemija uradno ni razglašena, pismonoše nimajo dovoljenja, da bi pošiljke vročali brezstično (kot je to veljajo v mesecih razglašene epidemije);
- Vse navedeno pa ne velja za vročanje odločb, sklepov, sodb, v tem primeru namreč stranka lahko vstopi v poslovalnico ali prejme navedeno pošiljko na dom brez izpolnjevanja PCT pogoja, med temi odločbami so seveda tudi odločbe o karanteni in podobno.
Predstavniki zaposlenih na Pošti Slovenije in v Invalidskem podjetju Pošte Slovenije spodbujajo zaposlene k doslednemu sledenju navodilom, vendar so hkrati dolžni odločevalce opozoriti na velikanske težave in stiske, s katerimi se soočajo zaposleni. Zato pozivamo pristojno ministrstvo, Agencijo za pošto in elektronske komunikacije ter vlado k uvedbi pogojev dela, ki bodo hkrati varni in zdravi za zaposlene in stranke ter v praksi izvedljivi, še sporočajo iz SDPZ.