Ne izsiljevanju, da konstruktivnemu dialogu
7. 1. 2013Sindikalni predstavniki v delovni skupini »Znanje in ustvarjalnost kot temelj razvoja« za pripravo Socialnega sporazuma 2012 – 2016 poudarjajo, da ne pristajajo na »vlogo talcev vladnih načrtov rušenja javnih storitev v imenu stihijskega varčevanja, zato da bi se lahko v ozadju uveljavljali parcialni interesi in že zdavnaj pokopane ideje.« Ko so po dolgem zatišju in prelaganju odgovornosti zanj v začetku januarja le stekli pogovori (tudi o masi plač in o prihodnjem obsegu javnih storitev v izobraževanju, znanosti in kulturi), je vladna stran »začela izsiljevati z globami, ki naj bi jih že v prihajajočem tednu naložili šolam«, kar kaže na načrte, »ki vodijo v nepregledno rušenje sistema javnih storitev« in »privatizacijo pajdaškega tipa, ki služi interesom posameznih uradnikov na MIZKŠ«.
Vlada se namesto v »krepitev deficitarnih študijev, z administrativnim omejevanjem vpisa na javnih univerzah krepi zasebne družboslovne fakultete«, hkrati pa »meče na mizo scenarije, koliko učiteljev, podpornih služb, knjižničarjev, kuharjev, čistilk in laborantov naj se vrže na cesto?!« Sindikalna stran pričakuje, da bo vladna stran »prenehala z neprepričljivimi poskusi zamegljevanja odgovornosti in pri nadaljnjih pogajanjih izhajala iz sporazumov, ki so jih podpisali aktualna in prejšnja vlada. Ti sporazumi med drugim natančno omejujejo znižanje plač in znižanje števila zaposlenih za leto 2013. Sindikalna stran bo pri spoštovanju teh sporazumov vztrajala v interesu prebivalcev Republike Slovenije, ki niso zakrivili bančne krize, ki niso sprejeli proračuna 2013, ki jemlje šolstvu več kot 100 milijonov EUR, in ki si ne zaslužijo, da jih politično-ekonomske klientele zaradi lastnih interesov potiskajo v intelektualno in kulturno zaostalost.«
Sindikalna stran bo tudi v prihodnje nasprotovala »izenačevanju javnih in zasebnih ponudnikov storitev na področju izobraževanja in kulture, zlorabi instituta koncesij za pospeševanje privatizacije in komercializacije storitev, napovedanemu zapiranju oddelkov v javnih gimnazijah ob hkratnem odpiranju oddelkov v zasebnih gimnazijah, stihijskemu krčenju sredstev za javno šolstvo ter težnji po usmerjenem izobraževanju«, so še napovedali.
Več v pripetem sporočilu za javnost!